Dag 13 - Kayaktrip naar Shell Key

Vanmorgen zijn we weer optijd wakker en we zoeken onze spullen bij elkaar. Rond half9 stappen we in de auto want het is ruim 1,5 uur rijden naar St. Petersburg.

We besluiten om onderweg te gaan ontbijten eerst maar hier eens wegkomen want het is dagelijks een gekkenhuis met het verkeer. Als we bij St. Petersburg aankomen rijden we de tolweg op en moeten $1 betalen om de eilanden op te mogen rijden. Het is bijna half 11 en het is nog een paar minuten rijden naar Tierra Verde. We gaan eerst even kijken waar we moeten zijn straks en gaan dan even ontbijten.

We melden ons rond half12 bij het afgesproken punt om te gaan kayakken. We gaan vandaag naar ‘Shell Key’ met een doorzichtige kano. Leuk!! We hebben dit ook ergens vorige week al geboekt want dit is een gewilde trip. We hadden de laatste mogelijke plekken in onze vakantieperiode.

De zon staat weer mooi aan de hemel dus we moeten ons goed insmeren om niet te verbranden. Omdat het doorzichtige kayaks zijn moet je zonder schoenen in de boot stappen ivm beschadigen. Verder kan je gewoon je tas, drinken enz. meenemen. Eventueel een kleine drybag voor je spullen kan je van hun lenen.
De groep bestaat uit max. 10pers dus dat is fijn. We krijgen nog wat uitleg en dan stappen we aan boord. We zitten weer in een ‘manatee zone’ maar die zien we vandaag niet. We gaan opweg en peddelen rustig achter/naast/voor ‘Raven’ aan. Zij is onze tourguide voor vandaag!

We zijn net het kanaal uit en dan wordt er al geroepen door Raven dat ze een ‘kleine haai’ ziet zwemmen. Ze wijst maar helaas zien we hem niet. Dus we peddelen rustig verder en het water wordt met de paar meter steeds helderder. Ik heb geen idee hoelang we hebben gepeddeld maar het ‘Shell Key preserve’ komt langzaam dichterbij en we zien het witte strand en het mooie blauwe water eromheen. WAUW!!
We stoppen hier op ‘Shell Key’ en zoals de naam al aangeeft kan je hier mooie schelpen vinden. We mogen lekker een stukje wandelen of gaan zwemmen. Ik blijf wel gewoon met m’n voetjes in de vloedlijn maar Niels neemt toch echt een duik in zee. Genieten dit!

Raven roept op een gegeven moment iedereen weer bij elkaar. We stappen weer een voor een in de kayak en gaan verder met de trip. En dan….. dan wordt er geroepen dat er Dolfijnen zijn gezien. We blijven rustig liggen en jahoor daar gaan twee dolfijnen en die zwemmen in een grote cirkel om ons heen en dan gaan ze ervan door. Nogmaals Wauw! wat een belevenis dit.
We peddelen rustig verder en zien vervolgens nog wat jellyfish die ondersteboven zwemmen. Heel grappig om te zien. Dan slaan we af, zo een mangrove in en stoppen middenin en hier zien we krabbetjes.
Als we de mangrove weer uitgaan komen wordt er geroepen dat hier bijzondere vogels zitten. Zitten er gewoon een stuk of 7 ‘roseate Spoonbills’ in de bomen. Niels wil deze al zolang zien, en nu zijn ze gewoon zo dichtbij te bewonderen. Cool!

We varen nu terug naar het startpunt en weer wordt er geroepen dat er nu echt een ‘haai’ vlak bij ons zwemt. Ik blijf kijken door de bodem van de kayak maar helaas ook deze hebben we niet gezien.
Na ruim 2uur op het water te zijn geweest komen we weer terug bij het startpunt. We stappen rustig uit en bedanken Raven voor deze geweldige trip!!

Bij de auto kleedt Niels zich even om, want met een natte zwembroek rondlopen is niet heel fijn. Dan zetten we de navigatie op ‘Madeira Beach’ en hier gaan we even lekker eten bij ‘ Bubba Gump’ op de St. John pass. Hier heb je allemaal leuke eettentjes, boottochten die je kan boeken en ook leuke boetiekjes om te shoppen. Als we aan tafel zitten, lekker buiten in het zonnetje zien we in de verte dat er een regenbui hangt. Deze komt helaas onze kant op dus als het gaat regenen gaan we het restaurant binnen en wachten we met een drankje aan de bar. Na een half uur is de bui over en lopen we weer naar buiten en bestellen ons eten. Mmm, genieten hier weer.

Na het eten wandelen we over de boardwalk en langs de winkeltjes. Ik koop nog een leuk kerstornament en dan stappen we de auto weer in en gaan terug naar ons resort. Onderweg zien we nog een paar regenbogen en rijden we een beetje langs de buien heen. We doen er zeker weer twee uur over voor we terug zijn, en dan plonsen we nog even het zwembad in. We wilde bij het zwembad nog wat eten maar de bar voor eten is al gesloten dus we besluiten om nog even een hapje te halen bij ‘Panda express’. Ja! we gaan voor de orange chicken, mmm… dit smaakt lekker.

Met de voetjes omhoog en de tv aan, genieten we van het eten.